Informació General
Telèfon: +34 962 542 800
Responsable del servici: Dr. Ricardo Bou
- Assegurar utilització personal aux/enf/metges de:
- Precaucions universals
- Precaucions basades en transmissió
- Realització de projectes de millora/implementació i planificació.
- Observacions/revisió de pràctiques habituals i adherència a recomanacions
- Revisió continuada i assessorament sobre pràctiques i productes.
- Col·laboració amb Salut laboral respecte a riscos biològics, vacunacions, etc.
- Recomanar bones practiques higiene mans personal aux/enf/ metges
- Intervenció en el procés de selecció i ús de productes per tal de disminuir el risc d'infeccions.
- Suport adequat en els procediments de desinfecció i esterilització.
- Suport en processos de neteja i desinfecció ambiental, incloent-hi equips, entorn pacients.
- Donar suport al compliment d'eliminació de residus biosanitaris hospitalaris segons la llei de gestió de residus sanitaris.
- Realitzar, en col·laboració amb Servei de manteniment, avaluació de risc d'infeccions en projectes de construcció, renovació, àrees danyades amb risc d'exposició bacteris/fongs a pacients, visitants i personal.
Suport a departaments amb pacients ingressats i ambulatoris sobre control d'infeccions:
- Diàlisi.
- Procediments específics: endoscopis, broncoscopis, etc.
- Processos de desinfecció i esterilització.
- Atenció primària (AP).
- Polítiques de control de la infecció general incloent tècniques asèptiques.
- Higiene de mans.
- Dispositius daccés vascular.
- Gestió de brots.
- Comissió de seguretat.
- Preparació per a emergències/alertes.
- Vacunacions específiques en pacients immunodeprimits, estades en zones endèmiques, postexposició malalties transmissibles.
- Dirigir seguiment exposició a malalties. en col·laboració amb AP, clínics, salut laboral.
- Dirigir investigació de brots col·laborant amb clínics, salut laboral i Centre de Salut Pública.
- Assegureu-vos que s'apliquen mesures de control apropiades.
- Proporcionar formació anual al personal contractat a la benvinguda respecte a:
- Higiene de mans.
- Seguretat punxants.
- Pla de control d'exposició a tuberculosi.
- Selecció de productes, canvis i avaluacions.
- Política d'actualitzacions de PCI.
- Resultats vigilància i control de brots o casos.
- Pacients amb alt risc d'adquirir infeccions nosocomials.
- Proporcionar formació específica als serveis/àrees que ho sol·licitin.
- Assegurar avaluació i actualització periòdica del programa.
- Monitorització de riscos identificats per la Comissió local d'Infeccions – exemples:
- Bacterièmies relacionades amb catèters (BRC).
- Pneumònia associada a ventilador (NAV).
- Microorganismes inusuals.
- Infeccions de ferida quirúrgica.
- Microorganismes multiresistents od'importància epidemiològica (SARM, BGNs,difficile.).
- Radiologia intervencionista.
- Infeccions associades a construcció/obres (Aspergillus).
- Seguiment pacients infectats/colonitzats per determinar tendències, agrupacions, organismes inusuals, etc. en atenció primària i hospitalització.
- Suport en gestió de riscos en cas d'alertes relacionades amb el seguiment i les tendències.
- Anàlisi de dades:
- Estratificació de riscos.
- Anàlisi estadística.
- Realització dinformes sobre indicadors en Serveis/àrees dinterès.
- Orientació doportunitats per a millora.
- En col·laboració la Comissió de Farmàcia, la Comissió ha de supervisar l'ús correcte d'antibiòtics (farmacèutics i inf. inf.) per afavorir la reducció d'infeccions per Clostridium difficile, l'aparició de resistències als antibiòtics i el tractament adequat d'infeccions.
- La Comissió rep/analitza informes de monitorització indicadors biològics de la Central d'esterilització.
- Rep/analitza cultius d'aigua diàlisi.
- Avalua anualment la seva feina per optimitzar-ne el funcionament.
- Avalua anualment el Pla davaluació de riscos, objectius i avaluació.
- Aprovació de qualsevol canvi als indicadors de vigilància durant l'any en curs
- Revisió d'informes de serveis, com es detalla a ap. 3A.
- Membres de la Comissió: representants dels metges i infermeria amb interès a CI.
- Informació sobre resultats:
- Trimestral: dades d‟informe d‟EDO i Pla d‟acció coordinat amb DGSP.
- Trimestral: Dades de vigilància.
- Actualització anual del programa de CI o altres temes rellevants.
- Informe Trimestral del Comitè de CI al Comitè de Direcció.
- Es rep informació de:
- Ús d'antibiòtics (de la Comissió de Farmàcia).
- Dades de la vigilància de CI i anàlisi.
- Informe sobre salut laboral, incloent dades sobre exposicions sang/fluids, altres informes de malalties infeccioses, cobertures de vacunació de grip i raons per a rebuig, temes de recerca de salut laboral, estat dels programes d'immunització.
- Informes de serveis auxiliars: control de neteja superfícies especialment en zones d'alt risc com a quiròfans i UCI. Processament endoscopis/fibrobroncoscopis.
- Anàlisi i dades de la vigilància regional i nacional.
- Reprocessament instrumental un sol ús i informes de qualitat
- Pel conjunt Comissió d'Infeccions: desenvolupament del Pla/objectius i avaluació anual del risc basat en: fets rellevants, dades de la vigilància, avaluacions de necessitats, altres.
- Realització de lavaluació anual del Pla de programa de CI i objectius basats en punts de millora, dades de la vigilància, altres.