Carrusel La Ribera

Actualitat

La Conselleria de Sanitat implanta a la Ribera un sistema digital de gestió de cites per a agilitzar l'atenció sanitària

27/01/2025

La Conselleria de Sanitat implanta a la Ribera un sistema digital de gestió de cites per a agilitzar

La Conselleria de Sanitat ha instal•lat un sistema digital de gestió de torns en el departament de salut de La Ribera, una ferramenta destinada a agilitzar i organitzar el circuit assistencial des de l'arribada del pacient fins que és atés en la consulta.

 

La Conselleria de Sanitat ha instal•lat un sistema digital de gestió de torns en el departament de salut de La Ribera, una ferramenta destinada a agilitzar i organitzar el circuit assistencial des de l'arribada del pacient fins que és atés en la consulta.

 

La ferramenta ja està operativa en la majoria dels centres d'Atenció Primària del departament i s'estendrà enguany a les consultes externes de l'hospital. 

 

Esta nova ferramenta s'està instal•lant també progressivament en tots els departaments de salut de la Comunitat Valenciana.

 

Segons ha explicat el secretari autonòmic de Planificació, Informació i Transformació Digital de la Conselleria de Sanitat, Bernardo Valdivieso, “es tracta d'un nou sistema digital que permet optimitzar el flux de pacients que assistixen als centres de salut i organitzar l'itinerari assistencial que han de seguir. D'esta manera, s'aconseguix una millor organització de l'activitat diària en els centres, la qual cosa beneficia tant als pacients com als professionals”.

 

En este sentit, el pacient amb cita presencial ha de registrar la seua arribada al centre sanitari introduint el seu *SIP o el NIF en el quiosc digital, que se situarà principalment en el vestíbul. En eixe moment, obté un tiquet amb un codi de set dígits, la informació de la cita, l'hora, el servici assistencial, lloc de la consulta (planta i edifici), i sala d'espera.

 

A continuació, a través de les pantalles que hi ha instal•lades en les sales d'espera, el pacient és avisat del seu torn gràcies al codi que ha obtingut prèviament. 

 

“Este sistema digitalitzat permet controlar els temps d'espera de cada pacient i alleujar la càrrega administrativa als professionals del centre, la qual cosa repercutix positivament en la millora de l'atenció que reben els usuaris del centre”, ha assenyalat Bernardo Valdivieso.

 

A més, després de finalitzar la consulta, el pacient que ho desitge pot sol•licitar un justificant d'assistència en el mateix quiosc digital.

 

El Departament de Salut de La Ribera ja compta amb 20 quioscos i 112 pantalles instal•lats en els diferents centres, millorant l'experiència de l'usuari i agilitzant els processos.
 

Compartir

Galeria d'imatges

BLOG DE SALUD

Te Interesa

Descàrrega nostra APP

App StoreGoogle PlayHuaweii app